Technical University of Cluj-Napoca
Department
of Teacher Training

in collaboration with

Asociația pentru Educație și Formare „TopFormalis” din Oradea

Welcome to the 5th Edition of International Conference „Psycho-Pedagogical Theories, Values and Practices”

24 May, 2025

The aim of the conference is to provide participants with an appropriate framework for debate on initial and in-service teacher training, based on current theories, practices and research in the field of psycho-pedagogy and didactics.

The conference is equally addressed to university and pre-university teachers, educational psychologists, social workers, school counsellors, master students and students preparing for a teaching career.

Teachers and ResearchersSection: Research and Innovation for Quality Assurance in Contemporary Education

Moderators:
Alina BOJA, Florina ACHIM

Meeting link

11.15 – 13.15
break 13.15 – 13.45
13.45 – 15.45

Rolul educației non-formale în reducerea stereotipurilor față de persoanele cu dizabilități
Valentin Cosmin BLÂNDUL
Abordări interdisciplinare în cadrul orelor de biologie
Stela-Gabriela JELEA, Marian JELEA
Health Education Workshops
Stela-Gabriela JELEA, Oana-Corina JELEA
Inteligența emoțională în procesul educațional alternativ Step by Step: valori, practici și impact asupra dezvoltării copilului
Maria Alexandra GLIGAN 
Întâlnirea de dimineață – punte între emoție și cunoaștere în educația centrată pe copil
Andreea-Denisa UȚA
Rolul modulator al Rhodiola Rosea în anxietate și stress, o abordare PubMed
Ramona-Niculina JURCĂU, Ioana-Marieta JURCĂU, Nicolae-Alexandru COLCERIU, Florin-Gheorghe TRIF, Dong Hun KWAK
Importanța a trei citrice în reglarea cortizolului și alphaamilazei, o scurtă evaluare
Ramona-Niculina JURCĂU, Ioana-Marieta JURCĂU, Nicolae-Alexandru COLCERIU, Florin-Gheorghe TRIF, Dong Hun KWAK
Influența ascultării muzicii asupra stresului, abordare prin prisma genului și a vârstei
Ramona-Niculina JURCĂU, Ioana-Marieta JURCĂU, Nicolae-Alexandru COLCERIU, Florin-Gheorghe TRIF, Dong Hun KWAK
Mentoratul educațional ca mecanism de reducere a sindromului de burnout în rândul cadrelor didactice debutante: Analiză corelațională asupra sprijinului perceput și a nivelului de epuizare profesională
Denisa-Mihaela DULF
Prevenirea și reducerea abandonului școlar prin activități ludice
Andreea Maria SZABO
Cercetarea didactică pentru tema: Creșterea motivației pentru învățare a elevilor prin utilizarea proiectului interdisciplinar
Ioana Marinela MAXIM, Maria Daniela DECEANU
Formarea competențelor digitale în învățământul primar: premise pentru adaptarea la școala viitorului
Crina BUGA
Dezvoltarea limbajului elevilor de clasă pregătitoare prin joc didactic
Adriana POP
Învățarea limbii franceze prin intermediul rețelelor sociale
Ioana BUD
Educația emoțională în învățământul primar – realitate sau teorie?
Roxana-Maria PETIAN
Timpurile Verbale Reanalizate: Integrarea Tehnologiei și a Învățării Bazate pe Sarcini în Predarea Gramaticii
Luminița TODEA
Rolul familiei în cultivarea sentimentului de competență
Csilla RUFF
Liniștea și plictiseala – premise ale creativității
Csilla RUFF

Students’ Section: Innovative Directions and Approaches in Contemporary Education

Moderators:
Alina NECHITA, Lorena PECULEA

Meeting link

11.15 – 13.15
break 13.15 – 13.45
13.45 – 15.45

Educația pentru sănătate și formarea obiceiurilor de viată sănătoasă la copiii din învătământul primar și preșcolar
Adina BĂBAN, Florina CAUNI, Oana GROZA, Patricia MĂRGINAȘ
Direcții inovatoare pentru generațiile digitale
Diana-Maria MARCU, Tudor-Horea MUREȘAN
Problematica parteneriatelor
Alexandra BODEA, Adina BARBUR
Direcții și abordări inovatoare în educația contemporană
Laura MICLĂUȘ
Impactul inteligenței artificiale asupra procesului de învățare
Ionuț ISPIR-BOLTEA
Educația prin povești. Rolul poveștilor în integrarea copiilor
Denisa SIMA
Atitudinea dascălului in procesul de învățare
Alina ȘANDOR
Autosabotaj
Mara PUSTAI
Dimensiuni ale perfecționismului-studiu aplicat copiilor din ciclul primar
Timeea-Melisa-Miriam GHERMAN
Conceptul de incluziune și integrare în educația preșcolară și primară
Oana Adriana PINTEA (SITAR), Maria Adina NICOARĂ (FAJE), Mihaela HORJ (POP), Adița ȚÎNȚE (DRĂDEAN)
Educație digitală și CES: un parteneriat necesar
Alexandra BONTEA
Beyond the Classroom: Motivating Independent Learning Through Technology
Gabriel BUHA
Limba franceză și noile tehnologii: integrarea inteligenței artificiale în practica didactică gimnazială
Ioana ORGHICI
Reimaginarea metodelor interactive: sinergia dintre metodele de predare și inteligența artificială
Georgiana MEHES (ISAC)

Tel.: +040264202961

Email: conferinta.utcndspp@gmail.com